Kelmės politikas susipainiojo interesuose: sprendė savo organizacijos klausimus

0
322
Vyriausybinė etikos komisija pradėjo tyrimą, kuris gali turėti rimtų pasekmių tiek pačiam politikui, tiek vietos bendruomenei.
Dovanos

Kelmės rajono savivaldybės tarybos narys Saulius Mockus atsidūrė Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (VTEK) akiratyje dėl akivaizdaus interesų konflikto. 2024 m. gruodžio 12 d. vykusiame Savivaldybės tarybos posėdyje, kuriame buvo svarstomas sprendimo projektas dėl bendruomeninių šeimos namų finansavimo, S. Mockus dalyvavo kaip tarybos narys, tačiau taip pat, kaip ir asociacijos „Lietuvos samariečių bendrijos“ Kelmės skyriaus pirmininkas, turėjo tiesioginį asmeninį interesą šiuose sprendimuose. Tai sukėlė rimtą klausimą dėl jo elgesio atitikties viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatoms.

Į šią situaciją VTEK atkreipė dėmesį, kai 2024 m. gruodžio 13 d. gavo pranešimą apie šį galimą pažeidimą, ir po išsamaus tyrimo nustatė, kad S. Mockus, būdamas Savivaldybės tarybos nariu, nedalyvavo sprendimų priėmimo procese kaip tikėtasi – nesusišalino nuo svarstymo, nors tai buvo tiesiogiai susiję su jo asmeninėmis pareigomis kaip samariečių bendrijos vadovo.

Kas šioje istorijoje yra ypatinga, tai tai, kad S. Mockus, būdamas tarybos nariu, oficialiai pateikė prašymą dėl lėšų skyrimo iš Savivaldybės biudžeto jo vadovaujamai asociacijai, o tai, kaip paaiškėjo, pažeidžia viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą. Jis, būdamas tiek asociacijos pirmininku, tiek tarybos nariu, turėjo pasirinkti – arba atsiriboti nuo šio klausimo svarstymo, arba pažeisti įstatymus. Deja, jis pasirinko dalyvauti posėdyje ir tiesiogiai prisidėti prie sprendimų priėmimo, kuris, kaip vėliau paaiškėjo, buvo naudingas jo asmeninei organizacijai.

VTEK tyrimo metu buvo nustatyta, kad 2024 m. spalio 15 d. S. Mockus kaip „Lietuvos samariečių bendrijos“ Kelmės skyriaus pirmininkas oficialiai pateikė Savivaldybės tarybai prašymą skirti lėšas iš Savivaldybės biudžeto, kad jo vadovaujama asociacija galėtų vykdyti savo veiklą. Tai reiškia, kad jis ne tik inicijavo finansavimą savo organizacijai, bet ir turėjo tiesioginį interesą priimamuose sprendimuose. Vėliau, kai šis prašymas buvo svarstomas Savivaldybės tarybos komitetuose, S. Mockus nedalyvavo balsavime, tačiau dalyvavo diskusijose ir pristatė savo organizacijos poreikius. Tai sukelia rimtą klausimą, ar jo elgesys nesukėlė interesų konflikto ir nesuvaržė teisingo sprendimų priėmimo.

Bene svarbiausias šio tyrimo aspektas yra tai, kad S. Mockus, būdamas ir tarybos nariu, ir asociacijos pirmininku, privalėjo laikytis aiškios taisyklės: nuo sprendimų, kuriems jis turi asmeninį interesą, privalo atsiriboti. Šiuo atveju jis šių taisyklių nesilaikė ir dalyvavo svarstymuose, kuriuose tiesiogiai siekė naudos savo organizacijai. VTEK įvertino šį pažeidimą kaip rimtą, nes tai pažeidžia viešojo administravimo skaidrumą ir gali sukelti nepasitikėjimą tiek Savivaldybės, tiek pačios samariečių bendrijos veikla.

Komisija, įvertinusi tyrimo duomenis ir įstatymų nuostatas, nustatė, kad S. Mockus pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 12 straipsnio 2 dalį, kuri numato, kad politikai ir viešojo sektoriaus darbuotojai privalo vengti dalyvavimo sprendimuose, kurie gali turėti įtakos jų asmeniniams interesams. VTEK, remdamasi surinkta medžiaga, priėmė sprendimą, kuriuo patvirtino, kad Tarybos narys pažeidė šią nuostatą ir už tai jam buvo skirta atitinkama sankcija.

Ankstesnis straipsnisIn memoriam Klemensui Vytautui Račkauskiui
Kitas straipsnisRamiame kaime susipliekė jauni vyrai

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia