Ruošiamasi įteisinti kelių rinkliavą: iš vairuotojų kišenės – 70 milijonų per metus

0
644

Seime įstrigusi nauja kelių rinkliavos sistemos idėja svarstoma, tačiau kol kas neaišku, iš kokių šaltinių ji būtų finansuojama. Dabartinė Susisiekimo ministerijos vadovybė palaiko idėją. Neabejojama, kad ji didintų vežėjų konkurencingumą bei leistų surinkti daugiau pajamų į biudžetą.

Kelių rinkliavos projektą iškėlęs R.Masiulis pernai teigė, kad jam būtinos pataisos stringa Seime. Anot jo, kelių statybai ir remontui trūkstant lėšų, nauja rinkliava būtų geras būdas surinkti papildomų pinigų.

Dabartinė Susisiekimo ministerijos vadovybė taip pat palaiko kelių rinkliavos idėją ir tai vertina kaip papildomą kelių finansavimo šaltinį.

Anot susisiekimo viceministro Vladislavo Kondratovičiaus, kelių rinkliavos projektas būtų naudingas ne tik dėl to, kad į biudžetą padėtų surinkti iki 70 mln. eurų pajamų per metus, bet ir aplinkai, kadangi taršesnių krovininių automobilių savininkai turės mokėti didesnę rinkliavą.

Naujas mokestis priklausytų ne nuo kelionės laiko, bet nuo nuvažiuoto atstumo, todėl būtų proporcingas naudojimuisi keliais ir leistų surinkti daugiau pajamų.

Tuo metu vežėjų atstovai yra teigę, kad būtų teisinga mokėti už nuvažiuotą atstumą, tačiau problemų kiltų, jeigu vietos vežėjams padidės kainos, o jokių papildomų lengvatų nebus skirta.

Kai kurie Seimo nariai dar 2018 metais teigė, kad tokią kelių rinkliavos sistemą jau naudoja Lenkija ir Baltarusija.

Palikti komentarą

avatar