Kai Šiaulių meras Artūras Visockas kalba – atrodo, kad gyvenam beveik Dubajuje. Jo kalba pilna panegirikos ir išpūstų skaičių. Klausant jo, galima pamanyti, kad mieste neliko nei duobių gatvėse, nei švietimo problemų, nei skurdo, nei emigracijos. Viskas, anot jo, „auga“, „gražėja“ ir „tobulėja“. O kaip yra iš tikrųjų, atskleidžia realūs faktai, su kuriais galima susipažinti 2024 m. Šiaulių miesto savivaldybės veiklos ataskaitoje.
Statistikos triukai:
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas iš tribūnos birželio 3 d. išdidžiai pažėrė gražių žodžių apie „sparčiausiai augantį Lietuvos didmiestį“. Meras džiūgauja, kad vidutinis šiauliečio amžius „sumažėjo“ nuo 46 iki 43 metų. Tačiau realūs demografiniai rodikliai piešia kitą vaizdą. Jaunimo dalis (vaikų ir jaunimo iki 29 metų) 2024 m. sudarė vos 27,5 proc. nuo visų gyventojų – gerokai mažiau nei siektas >33 proc. rodiklis. Tad kas iš to, kad keli jauni šeimos nariai užregistruoti mieste, jei didesnė dalis vis dar sensta?
Ataskaitoje deklaruojama, kad įgyvendinta 70–80 „didelės apimties“ projektų. Tačiau paaiškėja, kad iš 227 planuotų priemonių, tik 53 (23,3 proc.) buvo įvykdytos geriau nei planuota, o net 16 (7 proc.) – visiškai neįgyvendintos. Viena iš didžiųjų nesėkmių – Šiaulių oro uosto grynasis pelningumas: planuota +19,4 %, realybė – -13,37 %. Viešinimui skirta lėšų, bet pasiektas vos 4 vietiniai paminėjimai žiniasklaidoje, kai planuota – 40. Kur dingo „efektyvumo pavyzdys“?
Biudžetas augo, bet… skolų – ne mažiau
Savivaldybė giriasi 18 mln. eurų padidėjusiu biudžetu (iki 285,5 mln. Eur), bet skaičiai rodo ir kitą medalio pusę – mokėtinos sumos metų pabaigoje siekė virš 26 mln. Eur, iš jų paskolos – 24,3 mln. Eur. Net jei įsiskolinimas sumažėjo simboliškai, skolos lieka opia problema, kurią valdžia linkusi nutylėti.
Švietimo srityje skaičiai ne tokie džiuginantys, kaip bandoma parodyti. Siektinas rezultatas – >27 proc. besimokančiųjų nuo visų gyventojų, bet pasiektas vos 17,2 proc.. Mažai kalbama apie realų mokytojų trūkumą, perdegimą ir tai, kad renovacijos tempai stringa dėl nesėkmingų viešųjų pirkimų ir rangovų nesugebėjimo dirbti laiku.
Gatvės – milijonai į asfaltą, bet eismo saugumas blogėja
Pramonės gatvės remontas už 7,2 mln. Eur pristatomas kaip proveržis. Bet realūs rodikliai rodo kitaip: avarijų skaičius 2024 m. siekė 103, kai planuotas – <90. Jei investuojame milijonus į susisiekimą, kodėl eismo saugumas blogėja?
Meras iškilmingai dėkoja verslui už 1,7 mln. eurų paramą kultūrai ir sportui. Tačiau pamiršta paminėti, kad gyventojų pasitenkinimas savivaldybės paslaugomis tesiekia 7,7 balo iš 10, kai tikslas – 8. Tai gali reikšti viena – gražūs projektai lieka tik skaidrėse, o eiliniam žmogui realiai nedaug kas keičiasi.
Meras Visockas deklaruoja, kad Šiauliai „neketina sustoti“. Tačiau jei šiuo tempu ir su tokiu prioritetų pasirinkimu bus „judama pirmyn“, miestui gresia ne tvarus augimas, o stagnacijos konservavimas. Tikroji pažanga – ne powerpointų skaidrėse, o realybėje, kurią šiuo metu vis dar dengia storas žodžių ir skaičių makiažas.
Asta Volkovaitė
Aš tyliu.
Straipsnį užsakė nacionalinis Panevėžio susivienijimas prieš AV ir augančius Šiaulius. 😀 realybei reiktų žmonių klausti ar jie skundžiasi miestų, per paskutinius 10 metų vien pliusus matau. O viskas negali vien sėkminga būti, juk ir sako auga gražėja tobulėja, nesako kad jau viskas tobula, bet viskas vyksta tą kryptimi. Bet žinoma reiktų žiūrėti kam naudingas šitas straipsnis miesto opozicijai ar Panevėžio miestui ar dar kam, bet ne šiauliečiams.
Meras tik ,,pats tunka,, , t.y. gyvena vis geriau ir geriau, o situacija Šiauliuose vis blogesnė ir blogesnė(užtenka pažiūrėti į gatves, kurias kasa ir kasa jau 12m., bet netvarko).
Ar reikia tokio mero šiauliečiams?