Galas kelių ereliams – policija svarsto pirkti daugiau „trikojų“

0
86

Šiaulių AVPK duomenimis, per mėnesį Šiaulių apskrityje „trikojams“ pavyko užfiksuoti 830 pažeidimų. Kiek tiksliai iš šių pažeidimų buvo padaryta Radviliškio rajone, policijos atstovas pasakyti negalėjo. Visgi aišku viena, kad Radviliškio rajone pažeidėjų užfiksuota gerokai daugiau, nei kur kitur.

„Šis rajonas kiek labiau išsiskiria apskrityje. Po Šiaulių rajono, tai rajonas, kuriame fiksuojama daugiau greičio pažeidimo atvejų, negu pvz. Pakruojo ar Joniškio rajonuose“, – pažymėjo A.Šliavas.

Šiaulių AVPK atstovo teigimu, pranešimas apie padarytą pažeidimą vairuotojus pasiekia gana greitai – per tris – keturias dienas. Jo laukti teks ilgiau, jei greitis buvo viršytas, vairuojant įmonei priklausančią transporto priemonę. Tokiu atveju pranešimas pasieks per mėnesį.

Kiek pasiteisina radarai?

Artimiausiu metu vairuotojai bus priversti būti ypač budrūs – komisariatas siekia įsigyti dar daugiau greičio matuoklių. Tai gali pareikalauti nemenku išlaidų, mat vienas „trikojis“ kainuoja apie 30 tūkst. Eur.

Pastebima, kad kuo policija aktyviau „šarvuojasi“ minėtais įrenginiais, tuo aktyviau perkami greičio radarai. Šio prietaiso detektorius gali užfiksuoti „trikojo“ lazerio spindulį maždaug iš 500 metrų atstumo. „Trikojis“ fotografuoja valstybinį numerį, automobiliui iki jo priartėjus 50 metrų atstumu. Reiškia, kad žmogus turi dar 400 metrų tam, kad sumažintų greitį. Visgi, net ir brangiu radaru aklai pasikliauti nederėtų – jie gali pavesti, kadangi policijos pirkiniai tampa vis „protingesni“. Anot A.Šliavo, „trikojai“ nuolat tobulinami.

Policijos pareigūnams radarų detektoriai neužkliūna – juos naudoti legalu, mat pagrindinė tokio įrenginio funkcija – perspėti apie priekyje esantį greičio matuoklį, lygiai taip pat, kaip tą daro kelio ženklai. Tiesa, stipriai greitį viršijantiems kelių ereliams radaras niekuo nepadės – tikėtina, kad „trikojis“ bus užfiksuotas iki jo likus 150-170 metrų.

Visgi Policijos pareigūnai ragina susitelkti į tai, kad vairuotume, paisydami Kelių eismo taisyklių, o ne ieškoti  būdų, kaip išvengti baudų už greičio viršijimą.

Įdomūs faktai apie „trikojus“

  • Jų įrodomoji medžiaga yra nepriekaištinga. Nelieka jokių abejonių dėl pažeidimo, nes sistema išskiria viršijusią greitį transporto priemonę, jos valstybinį numerį apveda stačiakampiu. Nuotraukos vaizdas ypač aiškus net ir esant lijundrai ar snygiui.
  • Fiksuojama, ar tai atvykstantis, ar nuvažiuojantis transportas. 
  • Naujųjų mobiliųjų greičio matuoklių tolerancijos ribos parenkamos pagal eismo sąlygas. Iki 100 km/val. – 3 km paklaida. Viršijus 100 km/val. greitį – paklaida siekia 3 proc.
  • Jo daryta nuotrauka keliauja į serverį, kur automatinė programa formuoja administracinį protokolą transporto priemonės savininkui. Nuotrauka vairuotojams nesiunčiama. 
  • Ateityje pranešimas į vairuotojo el. paštą ar paštą bus išsiunčiamas be pareigūnų įsikišimo – automatiškai.

Palikti komentarą

avatar