Ar geltonuosius mokyklinius autobusus pakeis balti?

0
1182
Geltonasis autobusas skirtas neįgaliesiems, tačiau jame vietos randa ir įgalūs darželių vadovai.
Mero pavaduotojas V.Krikščiūnas siūlo pamąstyti, kaip efektyviau išnaudoti transportą ir pagerinti sąlygas mokiniams, kad šiems nereikėtų labai anksti keltis.

Vakar Radviliškio savivaldybėje vadovai ir administracijos atstovai rinkosi į pasitarimą dėl mokinių pavėžėjimo. Anot rajono mero ir jo pavaduotojo, privačios įmonės „Emtra“ patiriamus nuostolius dėl mokinių pavėžėjimo dengia biudžetas, iš kurio privatininkui atseikėta keliolika tūkstančių eurų.

Iš dalies yra pripažįstama, kad savivaldybei tenka apmokėti net tą vairuotojų darbo laiką, kuomet mokiniai nėra pavežami – vairuotojai nuvežę vaikus lieka laukti kelias valandas be jokio darbo, kol baigsis pamokos. Todėl vicemeras Vytautas Krikščiūnas pateikė porą idėjų, kaip išnaudoti transportą ekonomiškiau ar padaryti važiavimą į mokyklą patogesnį rajono vaikams.

Niekam ne paslaptis, kad daugeliui mokinių kaimiškose vietovėse tenka keltis į itin anksti – dėl prailgintų maršrutų vieni mokiniai mokyklas pasiekia 7 valandą ryto ar net anksčiau. Todėl mero pavaduotojas V. Krikščiūnas siūlo pamąstyti apie galimybę skelbti atskirus konkursus privatiems vežėjams konkrečios mokyklos teritorijoje. Idėjos mintis – geltonus autobusiukus pakeistų balti, kurie vežtų ne tik mokinius, bet ir rajono gyventojus. Taip būtų galima užtikrinti ne tik geresnį rajono gyventojų susisiekimą su rajono centru, bet ir sumažintų patiriamus vežėjo nuostolius, nes transporto priemonės nestovės nenaudojamos.

Vicemeras V.Krikščiūnas per pasitarimą pateikė idėjų dėl nuostolingų maršrutų ir mokinių pavėžėjimo.

Be to, sako politikas, reikia žiūrėti, kodėl mokyklų geltonieji autobusai vaikus į įstaigas atveža skirtingu laiku. „Kad nereikėtų moksleiviams, ypač pradinukams, keltis taip anksti, ir mokykloje pamokų laukti nuo septintos valandos ryto, tai pasiūliau maršrutą padaryti apvažiavimo būdu, o ne šaudykliniu. Nes dabar autobusas atveža kai kuriuos iš vienos pusės, o paskui turi lėkti priešinga 180 laipsnių kryptimi atvežti kitus. Taip pasidaro nesąmonė, kad vieni pamokų laukia jau 7 ryto, kai kiti mokyklos duris peržengia tik prieš pat devynias“, – dėstė argumentus rajono mero pavaduotojas.

Savivaldybės įmonės vadovas ir privataus „UAB’o“ direktorius V.Milkonas kategoriškai nesutinka su vicemero pateikta idėja.

Tuo tarpu „Emtros“ direktorius Vladas Milkonas su tokiu pasiūlymu kategoriškai nesutinka. Anot jo, autobusas yra „pririštas“ prie mokinių pavėžėjimo, todėl kažką kitu įdarbinti vairuotoją nėra jokių realių galimybių. „Dauguma, kurie nėra susipažinę su darbo specifika, galvoja, kad reikia vairuotojus įdarbinti. Bet juk jis nuvežęs mokinius 8 ryto, jau 14.00 laiku turi ir vėl išvažiuoti. Per tą laiką darbuotojas ne nosį krapšto, o rūpinasi jam priskirtu autobusu. Jį ir paremontuoti reikia, sutvarkyti ir išvalyti. Nejaugi mano, kad per tą laiką padarysime maršrutų ir visi jais puls važinėti? Klientų mažėja, net ir mokinių pavėžėjimas tiek pajamų neduoda. Pernai buvo karantino metai, tai iš viso turėjome problemų. Tad nėra taip jau paprasta, kaip iš šalies pasirodyti gali“, – sakė privačios įmonės vadovas, kuris yra ir Radviliškio autobusų parko direktorius. Tiesa, su privačiu UAB’u Radviliškio rajono savivaldybė yra pasirašiusi koncesijos sutartį, pagal kurią įsipareigojusi padengi privatininkui visus nuostolius dėl teikiamų pavėžėjimo paslaugų.

5 2 votes
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments