Elektros tiekėjų „spąstai“ – dvigubos sąskaitos

0
182
Tiekėjai siūlo nuolaidas, skirtingus planus, galimybę prisidėti prie žaliosios energetikos ir taip toliau.

Pasikeitus įstatymui ir liberalizavus elektros tiekimo rinkai, gyventojai turi pasirinkti naują elektros tiekėją. Šiuo metu vyksta antrasis etapas. Jo metu didžioji dalis Lietuvos nekomercinių vartotojų privalės iki gruodžio pradžios pasirinkti vieną iš keleto rinkoje veikiančių įmonių. Bet žmonės turi būti budrūs, kad nepatektų į tam tikras pinkles. Pavyzdžiui, dvigubo apmokėjimo.

Už tą patį mėnesį – dvi sąskaitos

Su redakcija susisiekusi radviliškietė Aldona (vardas pakeistas – red.) neslėpė pykčio dėl elektros tiekėjų veiksmų. Moteris papasakojo apie dvigubą apmokestinimą. „Liepos mėnesį pakeitėme tiekėją iš „Igničio“ į „Perlo energiją“. Bet sąskaitas už elektrą atsiuntė abi kompanijos. Pirma atėjo iš „Igničio“ ir sumokėjome. Bet tada atėjo antroji – už tą patį mėnesį, bet iš „Perlo“. Likome nesupratę. Pradėjome aiškintis, tai kelias dienas sunkiai sekėsi prisiskambinti. O kai prisiskambinome, mums „Ignitis“ pasiūlė rašyti prašymą ir tik tada grąžintų pinigus. Bet juk ne mes kalti dėl nemalonios situacijos? Kodėl tiek daug vargo tenka būtent mums?“, – retoriškai klausė  vartotoja iš Radviliškio miesto.

(Ne)gali būti

Pasak Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos atstovų, tokios situacijos net neturėtų įvykti. „Pagal šiuo metu galiojantį teisinį reglamentavimą, situacija kuri aprašyta el. laiške negalima. Vartotojas esamam tiekėjui apie sutarties nutraukimą turi pranešti ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki naujos sutarties įsigaliojimo. Informacija apie sutarties nutraukimą ir naujos sutarties sudarymą taip pat perduodama ESO. Naujoji sutartis įsigalioja tik pasibaigus esamos sutarties galiojimui. Vartotojas naujam elektros energijos tiekėjui ESO Data hub sistemoje nebus priskirtas kol dar galioja senoji sutartis. Taigi dubliavimosi kaip yra aprašyta el. laiške negali būti. Paskutinė sąskaita vartotojui turi būti pateikta nevėliau kaip per 6 savaites. Todėl tikėtina, kad vartotojas vienu metu gavo paskutinę sąskaitą iš buvusio tiekėjo ir sąskaitą už einamąjį mėnesį iš naujo tiekėjo“, – situaciją aiškino VETR Veiklos valdymo skyriaus vedėja Loreta Kimutytė.

Nesklandumų pasitaiko

Valstybinės įmonės, tiekiančios elektros energiją, atstovai patvirtino, kad gali atsitikti tokių nesusipratimų, ragino vartotojus susisiekti su „Igničio“ specialistais, kad išspręstų nemalonias situacijas.

„Skirtingi nepriklausomi elektros tiekėjai gali pateikti sąskaitas už tą patį objektą tą patį mėnesį. Taip gali atsitikti, kuomet „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vykdo perskaičiavimus. Tačiau, kaip dažnai tai pasitaiko, jums geriausiai galėtų atsakyti būtent ESO atstovai. Kiekvienu atveju reikėtų įvertinti konkretų atvejį. Tačiau universali taisyklė yra ta, kad jeigu klientas pamato turintis permoką pas savo ankstesnį tiekėją, jis turi kreiptis pas jį su prašymu permoką sugrąžinti. Grąžinimai už permokas yra atliekami per 5 darbo dienas tik tais atvejais, jeigu klientas pateikia prašymą grąžinti permoką ir nurodo, į kurią sąskaitą jam turi būti pervesti pinigai. Atlikus grąžinimą, apie tai klientą informuojame elektroniniu laišku arba trumpąja žinute. Visą informaciją apie susidariusias permokas klientai gali matyti prisijungę prie savo paskyros e.ignitis.lt savitarnoje arba jiems suformuotose PVM sąskaitose faktūrose. Jeigu klientas moka bankiniu pervedimu, t.y. yra žinoma kliento atsiskaitomojo sąskaita, susidarius permokoms patys inicijuojame permokos klientui grąžinimą į mokėtojo atsiskaitomąją sąskaitą. Tačiau šis procesas trunka ilgiau nei 5 darbo dienas. Tais atvejais, kuomet vartotojas yra sudaręs kelias sutartis ir permoka yra susidariusi tik vienoje iš jų, permokos pinigai gali būti panaudojami mokėjimui už kitą sąskaitą padengti, o grąžinami yra tik sulaukus kliento prašymo“, – teigė „Igničio“ įmonės ryšių su visuomene projektų vadovas Lukas Zadarackas.

Marius Aleksiūnas

0 0 votes
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments