Vis daugiau miestų ir rajonų siūlo nemokamą viešąjį transportą. Savivaldybių, kuriose tai jau įdiegta, vadovai sako, kad taip siekiama žmonėms sudaryti sąlygas nemokamai važiuoti autobusais. Manoma, kad įvedus taršos mokestį, ypač rajonų gyventojai iš atokesnių vietovių, gali atsisakyti automobilių, tad viešasis transportas gali tapti puiki alternatyva keliauti ir dar nemokamai. Tokios galimybės neatmestų ir Radviliškio rajonas, kurio vicemeras Vytautas Krikščiūnas tokį klausimą iškėlė viešam svarstymui.
Nemokamas viešasis transportas jau įdiegtas ir Mažeikių, Šilalės, Neringos bei Kelmės rajonų ir kitose savivaldybėse.
Tarkim, Tauragėje nemokamas viešasis transportas – jau pusantrų metų, o keleivių skaičius išaugo beveik dvigubai. Panaši situacija ir kitur. Be to, kai kuriose savivaldybėse vežėjams padengiami visi nuostoliai, atsirandantys dėl per mažo keleivių skaičiaus. Todėl kai kurie politikai, pavyzdžiui Kėdainių rajono savivaldybės narė Karolina Štelmokaitė, tikina, kad tokiu atveju savivalda bet kokiu atveju veža orą, todėl didesnė nauda, kai autobusai bus pilnesni, jei vežtų nemokamai rajono žmones.
Aplinkos viceministrė sako, kad dėl nemokamo viešojo transporto sprendžia tik pati savivaldybė. Tikimasi, kad automobilių taršos mokestis paskatins savivaldybes gyventojus autobusais vežti nemokamai.
Ekonomistai sako, kad viešojo transporto kaina nėra pagrindinė priežastis, dėl kurios gyventojai to atsisako. Pradėti esą reikėtų nuo infrastruktūros gerinimo. Bet ekspertai sutinka, kad nemokamas viešasis transportas prisideda prie aplinkos taršos mažinimo.
Redaktorė Asta VOLKOVAITĖ