Šiaulių geležinkelio muziejų užsimota perkelti į Radviliškį

0
144
Šiauliuose veikiantį geležinkelio muziejų norima perkelti į Radviliškį. Šiuo metu jam ieškoma pačios tinkamiausios vietos. AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr.

Geležinkeliečiai užsimojo Šiauliuose veikiantį geležinkelio muziejų perkelti į Radviliškį. Tokia idėja itin papiktino Šiaulių miesto merą Artūrą Visocką ir turizmo srities atstovus. Nepaisant tokio šiauliečių pasipriešinimo, vienas populiariausių Šiaulių miesto muziejų, labai tikėtina, bus perkeltas į Radviliškį.

Ieškoma tinkamos vietos

Idėja perkelti muziejų buvo aptarta V.Simelio ir geležinkeliečių atstovų susitikimo metu. „Susitikime su Radviliškio meru aptarėme ir idėją perkelti geležinkelių muziejaus padalinį į Radviliškį. Kol kas tai – gana šviežia idėja, todėl apie datas ir konkrečius veiksmus anksti kalbėti. „Lietuvos geležinkeliai“ ieško galimybių, kaip muziejų padaryti kuo patogesnį lankytojams, kad kuo daugiau žmonių galėtų susipažinti su geležinkelių istorija bei dabartimi. Dabar Šiauliuose muziejus įsikūręs atokiau nuo geležinkelio stoties, tad traukiniu atvykusiems lankytojams nėra labai patogu keliauti į muziejų. Perkėlus muziejų arčiau stoties, į jį patogiai atvykti galėtų ir vietos gyventojai, ir svečiai iš kitų miestų, atvažiavę traukiniu. Taip kilo idėja pasidairyti vietos Radviliškyje. Tokiu atveju tiek šiauliečiai, tiek kitų vietovių gyventojai galėtų atvykti į muziejų traukiniu. Be to, pats Radviliškis yra neatsiejamas nuo geležinkelių istorijos“, – įsitikinęs AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos direktorius Mantas Dubauskas.

Prenumeratorių akcijoje – dosnūs laimėjimai

Kada muziejus galėtų būti perkeltas į Radviliškį, kol kas neaišku. „Kol kas tai – tik idėja. Tam, kad ji taptų realybe, reikėtų atlikti daug parengiamųjų darbų: rasti tinkamas patalpas, jas įrengti, perkelti eksponatus ir pan. Džiaugiamės, kad Radviliškio meras susidomėjo šia idėja. Artimiausiu metu pratęsime pokalbius dėl muziejaus“, – žadėjo M. Dubauskas. 

Meras idėją palaiko

V.Simelis paklaustas apie geležinkeliečių užmojus neslėpė, kad muziejaus perkėlimas į Radviliškį jį itin nudžiugino. „Mintis perkelti muziejų į geležinkeliečių sostinę yra labai šauni. Tai buvo geranoriškas pokalbis, labai geranoriškai kalbėjau. Įmonės atstovai nėra nusiteikę palikti muziejų gamybinėje teritorijoje, ten kur jis dabar ir veikia, nori kad muziejus būtų labiau pasiekiamas lankytojams“, – apie geležinkeliečių sumanymą atsiliepė rajono vadovas.

Anot V.Simelio, šiuo metu dairomasi tinkamos vietos. Geležinkeliečiai neatmeta minties muziejų perkelti į buvusią lokomotyvų depo teritoriją. Rajono vadovas vidaus ekspoziciją pasiūlė perkelti į geležinkelio stotį. „Tas variantas neatmestas. Viskas vyksta teigiama kryptimi“, – neslėpė V.Simelis. Jis pripažįsta, kad iki šiol šiame muziejuje jam lankytis dar neteko. Šią bėdą jis ruošiasi išspręsti – lapkričio 18 dieną Šiaulių geležinkelio muziejuje susitiks su įmonės atstovais ir aptars tolimesnius planus dėl muziejaus perkėlimo.

Šiaulių nenori muziejaus paleisti

Šiaulių turizmo centro direktorė Rūta Stankuvienė neslėpė, jog yra nepatenkinta geležinkeliečių apsisprendimu. „Skaudu girdėti, kad Geležinkelio muziejus yra iškeliamas iš Šiaulių. Galiu pateikti pavyzdį. Per Muziejų naktį šis muziejus būdavo vienas lankomiausių.

Šiaulių turizmo centro direktorė R.Stankuvienė neslėpė, kad tiek ji, tiek miesto meras A.Visockas priešinasi idėjai geležinkelio muziejų perkelti į Radviliškį.
Šiaulių miesto savivaldybės nuotr.

Kartu su Šiaulių miesto meru rašėme raštą Lietuvos geležinkeliams, kad muziejaus neperkeltų. Deja, tai yra atskira įmonė ir mes jai neturime jokios įtakos. Taip, kaimyniniam Radviliškio rajonui bus gerai turėti šį muziejų“, – pripažino R.Stankuvienė.

Radviliškio rajono vadovas mano, kad A.Visockas neturi jokių šansų pasiekti savo. „Ne Šiauliai sprendžia paleisti ar ne paleisti muziejų. Čia – geležinkeliečių politika“, – teigia V.Simelis.

Šiaulių geležinkelio žinybinis muziejus įkurtas 1971 m., minint Šiaulių geležinkelio 100-ąsias metines. Įkūrimo iniciatorius – Aronas Petuchovskis, tuometis Šiaulių geležinkelio stoties viršininkas. Įrengtos dvi ekspozicijos: lauko ir muziejinė-istorinė. Po rekonstrukcijos muziejus įsikūrė geležinkelio infrastruktūros filialo teritorijoje.

INFODĖŽUTĖ

Muziejaus istorija

Muziejuje sukaupta apie 6000 eksponatų, fondai nuolat papildomi naujais eksponatais, kuriuos dovanoja filialo darbuotojai ir miesto gyventojai. Lauko ekspozicija pradėta kaupti 2004 m. filialo „Šiaulių geležinkelių infrastruktūra“  direktoriaus Algirdo Karužio iniciatyva. 

Pirmojoje salėje išdėstyta nuolatinė ekspozicija. Čia supažindinama su Šiaulių geležinkelių istorija nuo 1871 m., kai buvo pastatyta geležinkelio stotis ir į Šiaulius atvyko pirmasis traukinys. Tai liudija išlikusios nuotraukos, dokumentai ir kiti įvairūs eksponatai. Muziejuje galima pamatyti nuotraukas, kaip atrodė geležinkelio stotis prieš Antrąjį pasaulinį karą ir po jo. Pagrindinės salės dalyje išdėstyti įrankiai ir prietaisai, kuriais dirbo įvairių profesijų geležinkelininkai: kelininkai, elektrikai, ryšininkai. Supažindinama su įvairių laikotarpių geležinkelininkų uniformomis, jų detalėmis, apdovanojimais. Eksponuojamos ir geležinkelininkų laisvalaikio, kultūrinio gyvenimo, sporto akimirkos.

Antroje salėje demonstruojama šiandienos geležinkelio infrastruktūra, vienintelis Šiaulių krašte veikiantis geležinkelio maketas. Salėje eksponuojamos nuotraukos, pasakojančios apie darbuotojų kasdienybę, pirmuosius filialo vadovus, suvenyrų kolekciją, įvertinimus, pasiektus filialo darbuotojų dirbant bei sportuojant. 

Ekspozicija užima 13 ha plotą. Ekspozicija skatina lankytojus būti ne tik stebėtojais, bet ir aktyviais dalyviais. Čia lankytojus pasitinka siaurojo geležinkelio garvežys PT-4–153 ir plačiojo geležinkelio garvežys L–0106, vikšrinės traktorių, įvairių tipų drezinos, siaurojo geležinkelio vagonas ir kita technika. 

Šiauliuose veikiantį geležinkelio muziejų norima perkelti į Radviliškį. Šiuo metu jam ieškoma pačios tinkamiausios vietos.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr.

Asta VOLKOVAITĖ

5 1 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments